Wednesday, August 17, 2016

Panggilan pulau iv

Lepas penat lelah mendaki dan turun bukit, kita ke Pulau Mantabuan pulak... kat sini bley snorkeling dan lepak2 makan2....  Kami lunch di sini... pakej ni termasuk makan tengahari...  tapi masa lepak makan2, bebudak seme mandi laut... dorang memang dah tak sabar2 nak terjun laut, maka yang dewasa aje makan dulu nasi putih+ayam kicap pedas+sayur+tembikai...  kenyang perut senang hati.... tak gitu?? 










Next..... Pulau Sibuan

Kat Pulau Sibuan nih, kalo berkaki ayam kat tepi laut memang sakit kaki sebab terlalu byk batu karang kecik sederhana besar... aku gagal pegi ke tengah sikit sbb kaki aku byk terpijak batu karang. Kaki si bongsu ku sampai luka2... aku mmg tak tahan,,, tak dan aku nak pi sampai paras pinggang..... 
Nyesal lak aku tak acah2 snorkeling kat Pulau Mantabuan tuh.... situ ok la tepi2 pantainya takle tajam2 nak pijak.... dan situ pun tak ramai orang.





Panas perit betul kat pulau ketiga nih... berhenti kat sini tak lama, sekejap je...  setengah jam lebey sikit je rasanya.... masa ni la apa jua baki makanan yang tak abis diperabihkan... legaaaa rasa.... ingat kot tak abis makanan...

Selepas pulau ni, kami pulang ke jeti.... aku rase masa balik ni speeding giler kot?? Gilerrr kuat hentakan lam bot.... sampai rase nak pecah kepala aku...  tensen sekejap. Badan pun rase dihempas2 ke lantai.... ish ish ishhh.... 

Sampai jeti, kami semua mandi dulu... legaaa dah mandi bersabun syampu bagai....  hari pun dah nak gelap.... jom la balik ke Tawau. Perjalanan balik gelap lalu kat area ladang kelapa sawit...  

Seharian yang menyeronokkan walaupun letih....

~TAMAT~

Lepas ni nak ke mana pulak ye??

No comments:

Wednesday, August 17, 2016

Panggilan pulau iv

Lepas penat lelah mendaki dan turun bukit, kita ke Pulau Mantabuan pulak... kat sini bley snorkeling dan lepak2 makan2....  Kami lunch di sini... pakej ni termasuk makan tengahari...  tapi masa lepak makan2, bebudak seme mandi laut... dorang memang dah tak sabar2 nak terjun laut, maka yang dewasa aje makan dulu nasi putih+ayam kicap pedas+sayur+tembikai...  kenyang perut senang hati.... tak gitu?? 










Next..... Pulau Sibuan

Kat Pulau Sibuan nih, kalo berkaki ayam kat tepi laut memang sakit kaki sebab terlalu byk batu karang kecik sederhana besar... aku gagal pegi ke tengah sikit sbb kaki aku byk terpijak batu karang. Kaki si bongsu ku sampai luka2... aku mmg tak tahan,,, tak dan aku nak pi sampai paras pinggang..... 
Nyesal lak aku tak acah2 snorkeling kat Pulau Mantabuan tuh.... situ ok la tepi2 pantainya takle tajam2 nak pijak.... dan situ pun tak ramai orang.





Panas perit betul kat pulau ketiga nih... berhenti kat sini tak lama, sekejap je...  setengah jam lebey sikit je rasanya.... masa ni la apa jua baki makanan yang tak abis diperabihkan... legaaaa rasa.... ingat kot tak abis makanan...

Selepas pulau ni, kami pulang ke jeti.... aku rase masa balik ni speeding giler kot?? Gilerrr kuat hentakan lam bot.... sampai rase nak pecah kepala aku...  tensen sekejap. Badan pun rase dihempas2 ke lantai.... ish ish ishhh.... 

Sampai jeti, kami semua mandi dulu... legaaa dah mandi bersabun syampu bagai....  hari pun dah nak gelap.... jom la balik ke Tawau. Perjalanan balik gelap lalu kat area ladang kelapa sawit...  

Seharian yang menyeronokkan walaupun letih....

~TAMAT~

Lepas ni nak ke mana pulak ye??

No comments: