Friday, July 15, 2016

Panggilan pulau i

Raya ke-5 kami sekeluarga sekali dgn adik ipar biras semua ke Semporna. Pepagi sblm kol 7am dah bertolak. Lam 1 jam 40 min gak la perjalanan baru sampai ke jeti Semporna. Urusan tempahan bot semua birasku yang uruskan tu pun tah berapa byk org yg dia tanya semua masih cuti. Disebabkan pakej diambil musim cuti raya, mahal sikit la dari biasa. Pakej kami untuk 3 pulau, satu bot 12 orang; so, RM 105 seorang dewasa dan RM 60 kanak2 bawah 8 tahun. Maximum pakej bot utk 12 orang dan minimum 5 orang tapi lagi kurang orang lagi mahal. Pulau tu boleh nak 2 atau 3 pulau... 

Tapi pulau-pulau yang di bawah Taman Marin Tun Sakaran ni takde resort. Yang nak bermalam tu kene la cari chalet ke resort kat Semporna bukan di pulau, lainlah kalo pulau laut dalam seperti di Mabul, Kapalai, Sipadan dll ...yang tu memang stay situ ler... 

Depan jeti

Makin membulat si Qhaliff nih...hehehe

Rombongan mak jemah

Kanak-kanak yang turut serta dari umur 3 thn hingga 11 thn


Dalam bot..yeahhh jommm ke pulauuu....
*tarikh kat gambar tu silap patut 10 Julai...*

Pulau tu nunnn di sana...nampak cam dekat je...tapi perjalanan 40 min tapi aku tak rase pun... 

Semakin dekat.... eeeiii tak sabarnyaaaa

Air laut di sini mmg cantik sangat, jernih kehijauan dan penuh dengan rumpai laut

Yeayyy.... dah sampaiiiii



~ sambungan di Panggilan pulau ii ~







2 comments:

hanim halim said...

hai,nk tahu..ape nama package yg di ambil? ini day trip to bohey kn?

luthfil07 said...

Ye ni pakej daytrip sbb di sana tiada chalet.. harga berdasarkan bilangan pulau yang ingin kita pergi dan juga jumlah peserta. Jika peserta 2-5 org; RM 155/pax (pakej 3 pulau). Jika mahu bermalam boleh bermalam di Semporna.

Friday, July 15, 2016

Panggilan pulau i

Raya ke-5 kami sekeluarga sekali dgn adik ipar biras semua ke Semporna. Pepagi sblm kol 7am dah bertolak. Lam 1 jam 40 min gak la perjalanan baru sampai ke jeti Semporna. Urusan tempahan bot semua birasku yang uruskan tu pun tah berapa byk org yg dia tanya semua masih cuti. Disebabkan pakej diambil musim cuti raya, mahal sikit la dari biasa. Pakej kami untuk 3 pulau, satu bot 12 orang; so, RM 105 seorang dewasa dan RM 60 kanak2 bawah 8 tahun. Maximum pakej bot utk 12 orang dan minimum 5 orang tapi lagi kurang orang lagi mahal. Pulau tu boleh nak 2 atau 3 pulau... 

Tapi pulau-pulau yang di bawah Taman Marin Tun Sakaran ni takde resort. Yang nak bermalam tu kene la cari chalet ke resort kat Semporna bukan di pulau, lainlah kalo pulau laut dalam seperti di Mabul, Kapalai, Sipadan dll ...yang tu memang stay situ ler... 

Depan jeti

Makin membulat si Qhaliff nih...hehehe

Rombongan mak jemah

Kanak-kanak yang turut serta dari umur 3 thn hingga 11 thn


Dalam bot..yeahhh jommm ke pulauuu....
*tarikh kat gambar tu silap patut 10 Julai...*

Pulau tu nunnn di sana...nampak cam dekat je...tapi perjalanan 40 min tapi aku tak rase pun... 

Semakin dekat.... eeeiii tak sabarnyaaaa

Air laut di sini mmg cantik sangat, jernih kehijauan dan penuh dengan rumpai laut

Yeayyy.... dah sampaiiiii



~ sambungan di Panggilan pulau ii ~







2 comments:

hanim halim said...

hai,nk tahu..ape nama package yg di ambil? ini day trip to bohey kn?

luthfil07 said...

Ye ni pakej daytrip sbb di sana tiada chalet.. harga berdasarkan bilangan pulau yang ingin kita pergi dan juga jumlah peserta. Jika peserta 2-5 org; RM 155/pax (pakej 3 pulau). Jika mahu bermalam boleh bermalam di Semporna.